Selamat Datang...

About Me

My photo
Seorang hamba Allah yg cuba mencari keredhaan-Nya

Pesanan Penaja...

Kanak-kanak zaman sekarang....

Salam 1Malaysia...

Da lame kan aku x update blog...
nak kate bz tu ade gak la..
huhuhu...

Tgh hari tadi,aku terdengar satu perbualan 2 org bdk sekolah nie...
maybe skola menengah kot...maybe form 2/3...
dorg bersembang tentang kawan dorg...
dimana kawan dorg tu merupakan seorang perempuan...
telah MENGAMBIL DADAH!!!

mengucap panjang aku dlm hati...
mereka membuat andaian bahawa perempuan itu tertekan sgt...

tetibe aku terfikir sejenak...
tahun nie,2010,pelajar sekolah da mula mengambil dadah...
apa akan jadi bila 2015?
aku cuba membayangkan...
bila sudah berumahtangga...
bukan niat nak menggatal...tp fikir masa depan...
camna nak bentuk anak cucu kita jadi insan yg soleh...
camna nak bentuk mereka supaya tak terjebak dgn gejala x bermoral nie...

Masya-Allah...
Ya Allah..bantulah kami...
terangkanlah hati² kami ya Allah...
bantulah kami dlm perjalanan di bumi Mu ini ya Allah...

tu satu aku terkejut...1 lg nie aku x terkejut tp da agak...
tajuk dlm berita Kosmo!,"2 PELAJAR UKM DITANGKAP"..
argh..malu aku time tuh..nasib x pakai baju UKM...
nasib x masuk pelajar UKM solat di atas jalan depan masjid...
hehehe...:)

p/s:pasal isu 1Malaysia tuh,saje je nak semarakkan semangat...
rakan karib aku,Mohd Hazwan Hamidun bertanding dlm Pilihan Raya Kampus..
beliau merupakan calon No.1... :)
Alhamdulillah beliau telah menang...
TAHNIAH HAZWAN...

1 comment:

Anonymous said...

terima aksih la..naik name aku..ahaha

Followers